تکنولوژی های نوین در ساختمان سازی (لیدوما بتن تولید کننده قطعات پیش ساخته بتنی و GFRC)

این گفته عمومی که صنعت ساخت و ساز از پذیرش فناوری مدرن در عملیات روزمره خود بسیار عقب مانده است  درست می باشد  و پس از کووید دوباره ثابت شده است .

اما در مقایسه با سایرین , صنایع مهندسی و ساخت و ساز با وضعیت بهتری از بحران همه گیر خارج شدند.

بسیاری تعجب میکنند که چنین چیزی چگونه امکان پذیر است؟

اجازه رشد پایدار و استفاده جدید از فناوری در ساخت و ساز همه این ها را ممکن کرده است.

 

 

در میان همه رشد ها , افزایش تقاضا واقعیت جدیدی را برای این بخش شکل می دهد.

ادغام مدل سازی اطلاعات ساختمان (BIM) به عنوان یک استاندارد ساخت و ساز دولتی  کمک  قابل توجهی به این دوره کرده است , بنابراین مدیران و پرسنل ساخت و ساز را با روند جدید در نوآوری ساخت و ساز مطابقت می دهد.

 

مروری بر بازار ساخت و ساز

در هر سال، ماهیت بازار ساخت و ساز متفاوت است. این صرفاً نتیجه تغییر و رشد مداوم در صنعت است. تغییر روند بازار در سال 2020 را می‌توان به طور کامل به همه‌گیری نسبت داد، که طبق نمودار جهانی نظارت بر ساخت و ساز، صنعت نسبت به آن مقاوم بود.

رشد صنعت در روند صعودی بوده است که ناشی از برخی تحولات کلیدی در صنعت است. برخی از این پیشرفت ها شامل :

روش های ساخت و ساز

، فناوری و نوآوری های نرم افزاری

، شرایط حاکم بر بازار

و مشارکت قانونی در نوآوری های فناوری ساخت و ساز جدید است.

سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های زیرساخت، انرژی و آب و برق، که همچنان محرک‌های قابل‌توجهی برای افزایش کل تولید ساخت‌وساز هستند، با سایر روندهای بازار نیز همراه بود. بر اساس همه این عوامل، ما شاهد چندین پیش بینی و گزارش جهانی در مورد نمای کلی بازار صنعت بوده ایم.

 

 

خرید مصالح نوین ساختمانی :

لیدوما بتن یکی از شرکت‌های تولیدی و عرضه‌کننده مواد و لوازم ساختمانی است که محصولات متنوعی از جمله بتن اکسپوز ، آجربتنی، GFRC،  پوشش‌های دیواری، پوشش‌های کف،و ... را به بازار عرضه می‌کند. این شرکت معمولاً محصولات با کیفیت و استاندارد بالا را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد که در نمای سوله مدرن،نمای آجری مدرن ، متریال نما مدرن ، بتن نما در شیراز و سراسر ایران میشود استفاده برد.

 

نمای سوله مدرن:

نمای سوله مدرن یک استایل طراحی ساختمانی است که از طراحی‌ها و المان‌های مدرن برای ساختمان‌های سوله استفاده می‌کند. این نوع طراحی معمولاً شامل استفاده از مواد مدرن مانند فلز، شیشه و بتن، طراحی ساده و کاربردی، فضاهای باز و پنجره‌های بزرگ برای نورافزایی و احساس فضا می‌شود. طراحی نمای سوله مدرن معمولاً به دلیل استفاده از خطوط ساده، شکل‌های هندسی منحصر به فرد و انطباق با فناوری‌های نوین، جلب توجه می‌کند.

 

 نمای آجری مدرن :

نمای اجری مدرن یک سبک معماری است که از آجر به عنوان یکی از عناصر اصلی در طراحی و دکوراسیون خارجی ساختمان استفاده می‌کند. در این سبک، آجر به شکل‌ها و الگوهای مدرن و نوینی برای ایجاد زیبایی و شخصیت به نماها اعطا می‌شود. از جمله ویژگی‌های نمای اجری مدرن می‌توان به خطوط ساده، استفاده از جزئیات منحصر به فرد، تلفیق با سایر مواد ساختمانی مدرن و استفاده از روش‌های نوین ساخت و نصب اشاره کرد.

 

 

 :متریال نما مدرن

 یا مواد نما مدرن، اشاره به مواد و روش‌های استفاده شده در طراحی و اجرای نماهای ساختمانی با استایل مدرن دارد. این مواد معمولاً شامل فلزات مانند آلومینیوم، شیشه، بتن، سنگ‌های مصنوعی، پنل‌های کامپوزیتی و سایر مواد نوین است که بتوانند به زیبایی و شخصیت به نماهای ساختمانی بپردازند. استفاده از این متریال‌ها باعث ایجاد طراحی‌های مدرن،ساده و منحصر به فرد می‌شود که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته تولید و نصب می‌شوند 

 

 

بتن نما در شیراز :  بتن نما در شیراز یک روش محبوب برای پوشش خارجی ساختمان‌ها است که از بتن به عنوان ماده اصلی استفاده می‌کند. این روش به دلیل خصوصیات مثل استحکام، دوام و امکان اجرای طراحی‌های مختلف، جذابیت زیادی برای ساختمان‌ها ایجاد می‌کند. از بتن نما در شیرازبه عنوان یک گزینه محبوب برای پوشش خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود، زیرا این روش علاوه بر زیبایی، مقاومت در برابر عوامل جوی و امکان اجرای طراحی‌های مدرن، نگهداری آسان را فراهم می‌کند.

 

 

تا اینجا با تعاریف نمای آجری مدرن ، نمای سوله مدرن ، متریال نما مدرن ، بتن نما در شیراز اشنا شدیم که   باعث بهبود درک ما از نما ساختمان های مدرن می شود.

از مصالح نوین ساختمانی مثل GFRC نیز در نما ساختمان های مدرن استفاده بسزایی می شود .

 

 

 


فناوری های نوین ساختمانی:

واقعیت مجازی و افزوده

هواپیما های بدون سرنشین

اسکنر لیزر سه بعدی

مدل سازی اطلاعات ساختمان

پرینت سه بعدی

GfRC

 

واقعیت مجازی و افزوده :

در میان فناوری‌های ساخت‌وساز جدید، واقعیت مجازی و افزوده یک نوآوری بزرگ بوده که تجسم‌سازی را ارائه می‌کند. با پیش بینی 8 تریلیون دلاری رشد جهانی صنعت تا سال 2030، استفاده از VR و AR مطمئناً قابل توجه خواهد بود. با اشاره به امکان کاهش 90 درصدی هزینه های ساختمان در زمان اجرای سال 2022، فناوری AR/VR در بازرسی های مختلف سایت از راه دور دیده شده است. همچنین امنیت، همکاری و ارتباط بین پرسنل AEC را امکان پذیر می کند.

 

هواپیما های بدون سرنشین :

هواپیماهای بدون سرنشین بیش از یک دهه است که در ساخت و ساز استفاده می شوند. در سال 2023 و پس از آن، انتظار پهپادهای پیچیده تر و مبتنی بر هوش مصنوعی را داشته باشید. پهپادها با تصاویر هوایی بی‌درنگ و اسکن‌های سه‌بعدی لیدار، انقلابی در روند ساخت و ساز ایجاد می‌کنند.

انتظار همکاری بیشتر با حالت Scan to BIM در پهپادها را داشته باشید، برای به اشتراک گذاشتن داده‌های ساخت و ساز با دیگر پلتفرم‌های مبتنی بر BIM، میکروثانیه طول می‌کشد.

 

اسکنر لیزر سه بعدی :

یکی از جدیدترین فناوری های ساخت و ساز در صنعت AEC، اسکنر لیزری سه بعدی است. قابلیت همکاری و تغییرات هر ساله آن را به یک نوآوری جدید تبدیل می کند. این به دلیل توانایی آن در اسکن و تجزیه و تحلیل اشیاء دنیای واقعی شناخته شده است.

این برای نقشه برداری در محل، نقشه برداری، بازرسی پروژه، ایمنی و بسیاری از وظایف دیگر در ساخت و ساز مستقر شده است. دقت آن برنامه ریزی ساخت و ساز را با صرفه جویی قابل توجهی در هزینه آسان می کند.

 

 

مدل سازی اطلاعات ساختمان:(BIM)

BIM یکی دیگر از فناوری های نوآورانه در حال رشد در ساخت و ساز در سراسر جهان است.

این یک ابزار حیاتی برای فرآیندهای معماری، مهندسی و ساختمان مدرن است. با قابلیت همکاری خوب، این فناوری امکان ایجاد یک یا چند مدل دیجیتال دقیق از ساختمان ها را فراهم می کند.

این فناوری با کاربردهای خود در پروژه ها در سطوح و ابعاد، یک فناوری جدید است که توسط استاندارد ISO19650 مورد تایید دولت پشتیبانی می شود.

نرم افزار BIM  شامل Revit، Navisworks، Tekla، BIM Collab، Plannerly و Autodesk BIM 360 است.

 

پرینت سه بعدی : 

پرینت سه بعدی، اگرچه به اندازه BIM گسترده نیست، یکی از جدیدترین فناوری ها در صنعت ساخت و ساز است. مکانیسم آن، که شامل ساخت ساختمان های سه بعدی از مدل های دیجیتال است، برای اولین بار در سال 1995 مورد استفاده قرار گرفت. در سال 2023، روند فعلی شامل ایجاد مدل های سه بعدی از طریق برنامه های نرم افزاری سه بعدی است.

 

 نمای GFRC :

همانطور که از اسمش مشخص است بتنی است که تسلیح آن توسط الیاف شیشه انجام گرفته ,  الیاف شیشه با عملکردی مشابه میلگرد،منجر به تقویت بتن می شود و بواسطه اشتراک سیلیس در سیمان بکار رفته و الیاف ، یک کریستالیزاسیون بین بتن و الیاف بوجود می آید که باعث افزایش مقاومت کششی بتن خواهد شد و در نتیجه ی آن از بوجود آمدن ترک های سطحی و عمقی در بتن تا حد مناسبی جلوگیری به عمل می آورد. علاوه بر افزایش مقاومت کششی، استفاده از الیاف شیشه در بتن باعث افزایش مقاومت سایشی، مقاومت در برابر آتش و مقاومت های مکانیکی می شود.
 GFRC ماده‌ای سبک و بادوام است که می‌تواند تقریباً به شکل‌ها، رنگ‌ها و طرح های متنوع تولید و اجرا شود. محبوبیت استفاده و بکارگیری از این بتن به دلیل امکان استفاده و کاربردهای مختلف در میان طراحان، معماران، مهندسان در حال افزایش است.

 

 

چرا بتن اکسپوز رو باید انتخاب کنیم؟

 

1. دوام و مقاومت بیشتر:   بتن اکسپوز به دلیل عمل آوری آن در شرایط کنترل شده دارای مقاومت  و طول عمربیشتری می باشد.

2. چسبندگی بیشتر: به دلیل فرمول منحصر به فرد قطعات بتنی لیدوما بتن به خوبی با ملات درگیر شده و چسبندگی خوبی دارد که منجر به عدم ریزش آن از نمای ساختمان می گردد.

3. زیبایی: بتن اکسپوز در رنگ ها و بافت های مختلف تولید می شود و ظاهر منحصر به فردی به نمای ساختمان می بخشد.

با توجه به این مزایا، استفاده از بتن اکسپوز می‌تواند یک گزینه عالی برای پروژه‌های ساختمانی باشد.

 

 

 

 

 

 

 

شما میتوانید برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با لیدوما بتن در تماس باشید.

 

برخی از محصولات لیدوما بتن :

GFRC

بتن اکسپوز

آجر بتنی

کفپوش

بلوک سبک

قطعات بتنی پیش ساخته

 

ارتباط  با ما: 

کارشناسان فروش     09170700415     -   09170700416

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش