چرا GFRC ( جی اف ار سی)را انتخاب کنیم ؟

چرا باید GFRC را انتخاب کنیم؟

قبل از این که به این موضوع بپردازیم.. بهتر است که یه نگاهی به تاریخچه GFRC  داشته باشیم:

 

تاریخچه GFRC:

GFRC  تاریخچه جالبی داره. این نوع بتن تقویت شده با الیاف شیشه‌ای ابتدا در دهه‌ی 1940 به عنوان یک ماده‌ی نوآورانه معرفی شد و از آن زمان به طور چشمگیری در صنعت ساخت و ساز و طراحی معماری رشد کرده است. 
دهه 1940:
مفهوم استفاده از الیاف شیشه در بتن به طور ابتدایی توسط آلفرد نوبل اختراع شد. او در آغاز از الیاف شیشه‌ای به عنوان یک روش برای تقویت بتن در ساخت تانک‌های آب استفاده کرد. 
دهه 1970:
در دهه‌ی 1970، تحقیقات بیشتری در زمینه‌ی تقویت بتن با الیاف شیشه انجام شد. این تحقیقات به تولید مخلوط‌های بتنی با درصدهای مختلفی از الیاف شیشه‌ای منجر شد. 
دهه 1980:
در دهه‌ی 1980، استفاده از gfrc به عنوان یک جایگزین بتن سنتی برای اجزای معماری آغاز شد. این اجزا شامل نمای ساختمان‌ها، پانل‌های تزئینی، و تخته‌های کف‌پوشی بودند. 

دهه 1990:
در این دهه، تکنولوژی‌های تولید gfrc بهبود یافت و تولید این نوع بتن به صورت صنعتی و مقیاس بزرگتری آغاز شد. این باعث شد که gfrc به عنوان یک جزء مهم در پروژه‌های معماری بیشتر مورد استفاده قرار گیرد. 
دهه 2000 به بعد:
از دهه‌ی 2000 به بعد، استفاده از gfrc به عنوان یک جزء اصلی در پروژه‌ مورد استفاده قرار گرفت.

 

جی اف ار سی (Gfrc) در ایران:

در سال‌های اخیر، استفاده از Gfrc در صنعت ساخت و ساز و طراحی معماری در ایران نیز در حال رشد است. با رشد صنعت ساخت و ساز و نیاز به راهکارهای نوآورانه و مقاوم، استفاده از Gfrc در پروژه‌های مختلف به عنوان جایگزینی برای بتن سنتی به‌طور گسترده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ایران، مصارف Gfrc در پروژه‌های معماری و آرشیتکتوری متنوع است. از جمله، استفاده از Gfrc در ساخت نماهای ساختمانی، نماهای داخلی و خارجی، پانل‌ها و قطعات تزئینی، پله‌ها و کف‌هایی با طرح‌های خاص و فضاهای باز است. 

استفاده از Gfrc در پروژه‌های معماری ایران مزایای زیادی دارد که عبارتند از:
- داشتن طرح‌های چشمگیر و طراحی‌های منحصر به فرد برای ساختمان‌ها و فضاهای داخلی.
- کاهش وزن نهاده، که به همراه افزایش قدرت و مقاومت می‌آید.
- افزایش کارآیی در اجرا و سرعت ساخت.
- طول عمر بالا، مقاومت در برابر فشار، حرارت، رطوبت، تغییرات اقلیمی و تابش خورشید
- مقاومت بالا در برابر زلزله و لرزش‌های ساختمانی.

 

البته، مهم است به مهندسان مجرب و ماهر در تولید و اجرای Gfrc و همچنین رعایت استانداردها و روش‌های صحیح استفاده از آن توسط تیم‌های تولید و اجرایی مراجعه کنید.

 

در آخر  چرا GFRC( جی اف ار سی ) انتخاب کنیم ؟

 انتخاب GFRC برای پروژه‌های مختلف چند دلیل مهم داره:

1. قدرت و دوام: یکی از دلایل اصلی انتخاب Gfrc , تقویت شدن این نوع بتن با الیاف شیشه‌ هست که  دوام و قدرت بیشتری نسبت به بتن سنتی دارد. الیاف شیشه‌ باعث افزایش مقاومت کششی شده و امنجر به کاهش شکستگی و ترک خوردگی در بتن می شود. 


2. سبکی: یکی از ویژگی‌های برجسته Gfrc سبک بودن آن است که نسبت به بتن سنتی، وزن کمتری دارد . این باعث میشه که در فرآیند ساخت و حمل‌ونقل پروژه‌ها، وزن کمتری داشته باشیم در نتیجه وزن کمتری به  بار مرده ساختمان اضافه می شود.  


3. انعطاف در طراحی: Gfrc قابلیت ساخت اشکال و طرح‌های پیچیده را دارد. این ویژگی باعث شده که معمولاً برای ساخت اجزای معماری سفارشی با هر طرح و ابعاد  مثل نمای ساختمان‌ها، کف‌پوش‌ها و پانل‌های تزئینی انتخاب شود. 


4. مقاومت در برابر شرایط جوی: Gfrc به دلیل مقاومت بالا در برابر هوا و تابش UV و عوامل زیست‌محیطی شناخته میشه. این قابلیت باعث میشه که بتواند در شرایط سخت بیرونی مثل باران، برف، یخبندان و تغییرات دمایی بیرونی بدون تضعیف به مدت طولانی استفاده شود. 


5. ضخامت کمتر: به علت مقاومت بالا، می‌توان Gfrc را در ضخامت کمتری نسبت به بتن معمولی استفاده کرد. که هم از لحاظ  طراحی‌ و هم به دلیل سبکی انتخاب مناسبی برای نما ساختمان می باشد.

 

قطعات GFRC  لیدوما بتن در دو مدل تایل و بلوک های حجمی (عمق دار) با هر طرح و ابعاد  تولید می شوند که شما میتوانید برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با لیدوما بتن در تماس باشید.

برخی از محصولات لیدوما بتن :

GFRC

بتن اکسپوز

آجر بتنی

کفپوش

بلوک سبک

قطعات بتنی پیش ساخته

 

ارتباط  با ما: 

کارشناسان فروش     09170700415     -   09170700416

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش